Агульныя палажэнні
-
Артыкул 1. Асноўныя тэрмiны, якiя выкарыстоўваюцца ў гэтым Законе, i iх азначэннi
Для мэт гэтага Закона выкарыстоўваюцца наступныя асноўныя тэрміны і іх азначэнні:
- зварот - індывідуальныя або калектыўныя заява, прапанова, скарга, выкладзеныя ў пісьмовай, электроннай ці вуснай форме;
- заява - хадайніцтва аб садзейнічанні ў рэалізацыі правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, не звязанае з іх парушэннем, а таксама паведамленне аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у працы дзяржаўных органаў, іншых арганізацый (службовых асоб) (далей, калі не вызначана іншае, - арганізацыя), індывідуальных прадпрымальнікаў;
- прапанова - рэкамендацыя па паляпшэнню дзейнасці арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, ўдасканаленні прававога рэгулявання адносін у дзяржаўным і грамадскім жыцці, вырашэнню пытанняў эканамічнай, палітычнай, сацыяльнай і іншых сфер дзейнасці дзяржавы і грамадства;
- скарга - патрабаванне аб узнаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, парушаных дзеяннямі (бяздзейнасцю) арганізацый, грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не вызначана іншае, - грамадзянін);
- заяўнік - грамадзянін або юрыдычная асоба, якія падалі (якія падаюць) зварот;
-
Артыкул 2. Сфера дзеяння гэтага Закона
- Дзеянне гэтага Закона распаўсюджваецца на звароты грамадзян і юрыдычных асоб, у тым ліку якія паступілі ад юрыдычных асоб, на якія ўскладзены функцыі рэдакцый сродкаў масавай інфармацыі, за выключэннем зваротаў, якія падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, зваротаў работніка да наймальніка, а таксама іншых зваротаў, у дачыненні да якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак іх падачы і разгляду.
- Дзеянне гэтага Закона не распаўсюджваецца на перапіску дзяржаўных органаў пры выкананні імі функцый, ускладзеных на іх нарматыўнымі прававымі актамі.
Парадак падачы і разгляду зваротаў
-
Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротах:
Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротах:
- Звароты выкладаюцца на беларускай і рускай мове;
- Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання); выкладанне сутнасці звароту; асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян); адрас электроннай пошты заяўніка.
- Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месцазнаходжання; выкладанне сутнасці звароту; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.
- Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
- У выпадку, калі дапушчальнымі фарматамі прымацоўваюцца дакументаў і (або) звестак, названых у абзацы чацвёртым часткi першай гэтага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў.
- Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту.
- Звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
- зварот выкладаецца не на беларускай або рускай мове; · Зварот грамадзяніна не змяшчае: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання); выкладанне сутнасці звароту; · Зварот юрыдычнай асобы не змяшчае: поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месцазнаходжання; выкладанне сутнасці звароту; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; · Тэкст звароту не паддаецца чытанню. У звароце дапушчана ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў; · Да навяртання, які падаецца прадстаўніком заяўніка, ня прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка; · Зварот падлягае разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў; · Звароту ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі ААТ «Нафтазаводмантаж»; · Прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі; · Заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці; · З заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
- Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.
- Заяўнік мае права абскарджваць адказ ААТ «Нафтазаводмантаж» на зварот або рашэнне аб пакіданні іх без разгляду па сутнасці.